სწავლებას დიდი ისტორია აქვს.
ჯერ კიდევ ძველ საბერძნეთში ბერძნები თავიანთი შვილებისთვის კერძო მასწავლებლებს ქირაობდნენ, რათა განათლების მიღების შემდეგ მათი შვილები სრულფასოვან მოქალაქეებად ჩამოყალიბებულიყვნენ. ისტორიაში პირველ კერძო მასწავლებლად კონფუცს მოიხსენიებენ.
21-ე საუკუნეში ყველა ვთანმხდებით იმაზე, რომ სწავლების მთავარ პრინციპს მოსწავლეებისთვის ცოდნის მიწოდება და მომავალი დამოუკიდებელი ცხოვრებისთვის მომზადება წარმოადგენს, მაგრამ მიუხედავად საერთო პრინციპებსა, მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნებში სხვადასხვა სწავლის მეთოდები არსებობს.
დიდი ბრიტანეთი
დიდ ბრიტანეთში სწავლებამ გარკვეული ცვლილებები განიცადა. ტრადიციული სწავლების მეთოდები კი მოძველებულად ითვლება. იხსნება უფასო სკოლები, რომლებსაც უფლება აქვთ შექმნან საკუთარი სასწავლო გეგმა. მშობლებს კი შეუძლიათ შვილები გააგზვნონ სკოლებში, რომლებშიც მოსწავლეები სპეციფიურ სპეციალობას დაეუფლებიან.
სწავლება პრაქტიკული სამუშაოების, სხვადასხვა პროექტების და სადისკუსიო თამაშების ერთობლიობაა. და არის სადისკუსიო თამაშების, პრაქტიკული სამუშაოსა და პროექტების ნაზავი, მასწავლებელთა უმრავლესობას არ აინტერესებს ფაზე ხანგრძლივი დროის გატარება ინსტრუქციის მიწოდებაზე. ტესტირება რეგულარულია, სტუდენტები ექვემდებარებიან როგორც მიმდინარე შეფასებას, ასევე პროგრესს დასადგენად სხვადასხვა გამოცდებს აბარებენ.
სკანდინავია
სკანდინავიური საგანმანათლებლო სისტემა ინოვაციური და წარმატებული სახელით სარგებლობს და ნაკლებადაა ორიენტირებული გამოცდებზე.
სავალდებულო განათლებას მოსწავლე 7 წლის ასაკში იწყებს, ხოლო სავალდებულო გამოცდები პირველად 16 წლის ასაკში უნდა ჩააბაროს. უპირატესობა ენიჭება არაფორმალური განათლების მეთოდებს, ტექნოლოგიებსა და მოქნილ სასწავლო სივრცეებს, რაც გაკვეთილების მხოლოდ საკლასო ოთახებში ჩატარებას არ მოიცავს.
საფრანგეთი
საფრანგეთში დიდი ყურადღება ექცევა სწავლების პროცესში ტექნოლოგიების გამოყენებას. სწავლებაზე ორიენტირებული პროექტებისა და დისკუსიების ჩატარებას, რომელიც მასწავლებლების მენტორობით მიმდინარეობს. ტექნოლოგიებზე ორიენტირებული სწავლისა და მეტი დისკუსიის, პროექტებისა და მოსწავლეთა ხელმძღვანელობით სწავლების მიმართ. სასკოლო საათები შედარებით გრძელია და ფრანგი მოსწავლეებისთვის არც შაბათობით სწავლაა უცხო
კანადა
კანადის საგანმანათლებლო სისტემა შეიძლება მნიშვნელოვნად განსხვავდებოდეს ქვეყნის მასშტაბით. ტრადიციულად, მოსწავლეებს სთავაზობდნენ სწავლის ორ მიმართულებას, აკადემიურს და ზოგადს. ბოლო წლების განმავლობაში, კანადის მთავრობა მუშაობდა ახალი სასწავლო გეგმის დანერგვაზე, რომლის მიხედვითაც განსაკუთრებული ყურადღება ექცევა ციფრულობაზე ფოკუსირებას და პრობლემის გადაჭრის ღრმა გაგებას. კანადის მასშტაბით საკლასო ოთახები სწავლისადმი უფრო მოქნილი და ყოვლისმომცველი მიდგომისკენ მიიწევს და სწავლების უფრო თანამედროვე მეთოდებიდან გამომდინარეობს, რომელიც მთელ მსოფლიოს მასშტაბით გამოიყენება.
ავსტრალია
ისევე როგორც დიდ ბრიტანეთში, ავსტრალიის სწავლების მეთოდებიც თანდათანობით შორდება სწავლების ტრადიციულ მეთოდებს. კურიკულუმები დაფუძნებულია მოსწავლეთა აქტიურობაზე, რადგან მიიჩნევენ რომ ამ დროს მოსწავლეები უკეთესად სწავლობენ. საკლასო ოთახებში ცდილობენ ტექნოლოგიების უფრო აქტიურად გამოყენებას და გამიფიკაციაზე - სწავლების პროცესში სხვადასხვა დონეებისა და თამაშის ელემენტების გამოყენებაზე, არიან ორიენტირებულნი.
ჩინეთი
ჩინელი მასწავლებლები დიდ ყურადღებას აქცევენ პრობლემების მიღმა არსებული ცნებებისა და ლოგიკის შესწავლას. დასავლელი მასწავლებლები შეიძლება გააოცოს იმ დისციპლინამ, რომელიც კლასებში აჩვენეს ყველაზე ახალგაზრდა მოსწავლეებსაც კი. მოსწავლის საგანმანათლებლო წარმატება თითქმის მთლიანად კოლეჯის მისაღები გამოცდის ჩაბარებაზეა დამოკიდებული.